Rejseforsikring med Gouda og Apollo
Med Apollo skal du føle dig tryg på din rejse. Med vores forsikringer er du beskyttet mod de mest almindelige situationer, der kan opstå på rejsen. Hvis der skulle ske noget, slipper du for at betale selvrisiko. Vælg hvilket niveau du vil beskyttes og tilføj forsikringen til Min rejse. Gouda rejseforsikringer og Gouda supplementsdækninger købt gennem Apollo Rejser Danmark gælder for personer med fast bopæl i Danmark.
MAXI-forsikring dækker meromkostninger, hvis du er i karantæne Det betyder, at forsikringen dækker uden ekstra omkostninger, hvis du pludselig og uforudset er sat i karantæne på rejsemålet på grund af Covid-19, uanset om du er smittet eller ej. Forsikringen dækker meromkostninger i forbindelse med karantæne, fx hotel, mad og en ny flybillet - hvis du ikke kan rejse hjem som planlagt. Forsikringen dækker maksimalt 50.000 kr. pr. person.
Maxiforsikringen dækker blandt andet:
Karantænedækning hvis du uventet bliver sat i karantæne på rejsemålet og ikke kan rejse hjem som planlagt
Ubegrænset hjemtransport og dækning ved akut opstået sygdom/ulykke
Forsinket fremmøde hvis du uforskyldt ikke når det planlagte transportmiddel
Erstatning for tabte feriedage
Ingen selvrisiko
Spørgsmål og svar vedr. Covid-19 for de to forskellige forsikringer
Med Apollo skal du føle dig tryg på rejsen, og sammen med vores MAXI forsikring fra Gouda og vores afbestillingsforsikring, opnår du optimal tryghed på ferien, men også før ferien, hvis du eller en af dine nærmeste skulle blive berørt af Covid-19.
Med Goudas rejseforsikring, ´Tryghed på rejsen – Maxi´ og vores afbestillingsforsikring kan du være helt tryg på rejsen. Rejseforsikringen dækker dig uden særlige undtagelser for pandemier/epidemier og undtagelser for Covid-19 generelt. Maxi rejseforsikring dækker til Udenrigsministeriets gule eller grønne områder, og med Apollo sender vi ikke gæster afsted til orange eller røde områder. Ændrer dit område sig til orange eller rødt, får du automatisk ret til at ændre rejsen eller få pengene retur, ifølge reglerne i Pakkerejseloven - Apollo anvender sig ikke af voucher løsninger og beholder ikke sine kunders penge.
Hvordan er jeg dækket med afbestillingsforsikringen, hvis jeg får Covid-19 før min ferie?
Rammes du, en medrejsende, eller en af dine nærmeste pårørende her i DK af COVID-19 inden din afrejse fra DK, kan du få refunderet det du har betalt for rejsen.
Hvordan er jeg dækket med MAXI rejseforsikringen, hvis jeg får Covid-19 på min ferie?
Ubegrænset dækning af udgifter til læge- og hospitalsudgifter.
Ubegrænset dækning af hjemtransport til Danmark, inkl. ubegrænset dækning af op til to medrejsende, som kan være med dig på rejsen hjem.
Feriekompensation op til kr. 50.000,- til erstatning af tabte feriedage.
Testes du positiv ved ankomsten til dit rejsemål, uden at have haft symptomer hjemmefra, er du ligeledes dækket.
Hvad sker der med de resterende familiemedlemmer, hvis en i familien bliver syg på ferien?
Hvis et eller flere af familiens medlemmer bliver alvorligt syg og bliver indlagt på hospitalet, ydes der kompensation for mistede feriedage for hele familien med Maxi forsikringen. (Dvs. forældre samt egne børn, som er hjemmeboende eller under 24 år) eller 2 rejseledsagere.
Hvad sker der, hvis jeg bliver sat i karantæne fordi, jeg er smittet med Covid-19 og ikke kan rejse hjem som planlagt?
Maxi forsikringen dækker rimelige og nødvendige ekstraudgifter til indhentning af den fastlagte rejserute. Det vil sige, forsikringen vil dække nødvendige ekstraudgifter til ny hjemrejse samt evt. ophold.
Hvad sker der, hvis jeg bliver sat i karantæne, fordi der er Covid-19 på hotellet og hotellet derfor lukkes ned?
Maxi forsikringen dækker også, hvis der er tale om et indgreb foretaget af en offentlig myndighed, så længe det er en pludselig og uforudset hændelse.
Hvad sker der hvis en pårørende hjemme i Danmark bliver syg med COVID-19?
Maxi forsikringen dækker mens du er på rejse, hvor du har ubegrænset dækning af udgifter til din hjemrejse, så du kan vende hjem til din familie hurtigst muligt.
Hvad er godt at tænke på, når jeg skal vælge forsikring?
Det er naturligvis altid vigtigt at sikre, at den rejseforsikring man har imødekommer ens behov og forventning til dækning, men særligt i forbindelse med COVID-19 er der stor forskel på, hvordan de enkelte selskaber har valgt at dække. Vi opfordrer dig derfor til at tage fat i dit selskab, så du undgår eventuelle overraskelser. I forbindelse med COVID-19 tager rigtig mange selskaber forbehold for dækning, hvis rejsen går til områder som UM fraråder indrejse til, dvs. at man hverken er dækket ved afbestilling, eller på sin rejse, i forbindelse med sygdom ved COVID-19. Har du rejseforsikring via dit kreditkort bør du være opmærksom på at rejseforsikringen som regel kun dækker, hvis rejsen er betalt med kortet. Derudover bør du kontrollere, hvem der er dækket – mange kreditkortforsikringer dækker kun, såfremt kortindehaveren er med på rejsen, og som regel også med krav om at vedkommende er med på hele rejsen.
Goudas ´Tryghed på rejsen´ Medium og Mini anbefales ikke i relation til Covid-19, men kan være et godt supplement til en rejseforsikring, som ikke har undtagelser for pandemier/epidemier eller undtagelser for Covid-19.
Azorerne (Portugal), Balearerne (Mallorca og Ibiza), Belgien, Bulgarien, Cypern, De Kanariske Øer, Estland, Finland, Frankrig, Gibraltar (Storbritannien), Grækenland, Irland, Island, Isle of Wight (Storbritannien), Italien, Kroatien, Letland, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Madeira (Portugal), Malta, Nederlandene, Nordirland, Norge, Polen, Portugal, Rumænien, Schweiz, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig, Andorra, Isle of Man, Færøerne, Grønland, Kanaløerne, Monaco, San Marino og Vatikanstaten, Albanien, Algeriet, BosnienHercegovina, Egypten, Gaza, Hviderusland, Israel, Jordan, Kosovo, Libanon, Libyen, Makedonien, Marokko, Moldova, Montenegro, Palæstina, Rusland indtil Uralbjergene, Serbien, Syrien, Tunesien, Tyrkiet, Ukraine, og Vestbredden. Bemærk: Lande eller områder, der juridisk set er omfattet af eller tilhører et af ovennævnte lande, men geografisk ligger uden for Europa, er ikke omfattet af definitionen EUROPA.
Vælg din rejseforsikring
En rejseforsikring for dig, der ikke allerede har en forsikring, og som ønsker maksimal tryghed på rejsen:
Al beskyttelse som også er inkluderet i Medium
Karantænedækning*
Ubegrænset dækning for sygdom og hjemtransport
Ved forsinket fremmøde dækker forsikringen rimelige og nødvendige udgifter
Se al information og vilkår om Tryghed På Rejsen Maxi
*Karantænedækning dækker meromkostninger i forbindelse med karantæne, fx hotel, mad og en ny flybillet - hvis du ikke kan rejse hjem som planlagt. Forsikringen dækker maksimalt 50.000 kr. pr. person.
Et supplement til din nuværende rejseforsikring med blandt andet:
Beskadiget kuffert i forbindelse med flyrejsen
Selvrisiko for leje af bil og andre køretøjer
ID-tyveriforsikring fx dækker forsikringen udgifter til juridisk rådgivning
Til dig som allerede har en rejseforsikring, men som ønsker et supplement til din nuværende forsikring:
Selvrisiko ved skade på din bil derhjemme
Selvrisikodækning på fx lejebil og andre køretøjer
Tandbehandling hvis du på rejsen får en akut opstået tandskade, der kræver behandling
Tilkøb rejseforsikring
Har du allerede booket din rejse? Så kan du tilføje en rejseforsikring via Min rejse.
Eller du kan ringe til os på 35 20 19 00.
Har du ikke booket rejse endnu?
Køb rejseforsikring som tilvalg når du booker.
Situationer hvor du er dækket af Apollos rejseforsikringer
Med Tryg på rejsen Medium eller Maxi er du beskyttet, hvis der sker noget, der forårsager skade på lejebilen. Du får op til 10.000 kr i erstatning.
Hvis du eller et familiemedlem tilfældigvis får ørebetændelse, er det almindeligt at have et badeforbud i et par dage. Hvis du har Trygg på rejsen Medium eller Maxi, bliver du kompenseret for ødelagte feriedage.
Har du surfet på et usikkert netværk på din udlandsrejse? ID-tyveri er en forbrydelse, der øges internationalt. Gouda giver dig adgang til 24-timers telefonassistance, og forsikringen kan godtgøre dig med maksimalt 70.000 DKK. Delen gælder under rejsen og 6 måneder efter hjemkomsten. Det er inkluderet i både Medium og Maxi forsikring.
Hvis uheldet er ude - sådan gør du
Kontakt Goudas alarmcentral, hvis du behøver akut assistance. Kontakt Gouda Alarm på +45 33 15 60 60 (døgnet rundt) eller alarm@gouda.dk. På destinationer, hvor Apollo har rejseledere på stedet, kan du altid henvende dig til en Apollo-repræsentant, hvis du bliver syg eller oplever fly- og bagageforsinkelser. Hjælp på rejsemålet betyder, at rejselederen vejleder dig i, hvordan du retter et krav online, eller hvordan du kommer i kontakt med Goudas skadeafdeling for at tage sagen videre.
Anmeld skade til Gouda direkte efter hjemkomst for at få erstatning. Gem recepter, originale kvitteringer for eventuelle omkostninger og andre ting, der kan være af interesse for at få erstatningen afviklet.
Apollo Rejser modtager provision ved salg af Goudas rejse- og afbestillingsforsikringsprodukter.
Vær opmærksom på at du allerede kan være dækket af en rejse- eller afbestillingsforsikring via dit indboforsikringsselskab, kreditkort eller lignende. Vær dog opmærksom på, at der kan være forskelle i forsikringsdækningen.
Har du brug for vejledning, så vil vores rejsekonsulenter hurtigt kunne afdække dine behov for rejseforsikring. Kontakt os på 35201900
Flere tilvalg
Se flere af vores mest populære tilvalg. Alt for at du skal få en så behagelig rejse som muligt.