Närbild av rosa och vita Bougainvillea blommor

Hotellets bæredygtighedsarbejde

Apollo ønsker at gøre det nemt for folk at opdage nye dele af verden, forskellige kulturer, sprog, religioner, traditioner, lugte og smag. Vi er inspireret af tanken om, at kendskabet til, oplevelsen af og samspillet med vores værtslande bidrager positivt til at øge indsigten, respekten og forståelsen hos mennesker fra forskellige kulturer og lande.

Apollos bæredygtighedsarbejde fokuserer på hele rejsen: hjemme, på flyet og ude på destinationerne. Arbejdet er fokuseret på menneskerettigheder, klimaændringer, bæredygtige produkter og en bæredygtig forsyningskæde.

  • Apollo øger løbende bæredygtighedskravene til leverandører og partnere.

  • Apollo arbejder aktivt for at minimere sit klimaaftryk.

  • Apollo arbejder, gennem branchesamarbejder, aktivt for at bidrage til udviklingen af bæredygtig turisme.

Siden 2015 har Apollo været en del af den privatejede tyske koncern REWE Group. REWE Groups bæredygtighedsstrategi fokuserer på alle sine forretningsområder, at skabe og stille bæredygtige alternativer til rådighed inden for turisme og forbrug. Her kan du læse mere om REWE Groups bæredygtighedsarbejde. Apollo tilhører DERTOUR Group, hvis bæredygtighedsarbejde er opsummeret som "Committed to the World". Her kan du læse mere om DERTOURs bæredygtighedsarbejde og det arbejde, der udføres inden for rammerne af DERTOUR Fonden. Vores certificeringer

travelife login

Travelife er en global certificering, der viser, at rejsearrangører arbejder bæredygtigt og tager ansvar for miljøet og samfundet. Certificeringen kræver, at virksomheder opfylder strenge bæredygtighedskrav og bidrager til en positiv udvikling inden for turismen.


Vores bæredygtighedsarbejde

Thailand strand

Politikker og retningslinjer

I mange år har Apollo været forpligtet til at minimere og fuldstændig eliminere enhver overtrædelse af arbejdsmæssige, sociale og miljømæssige standarder i vores leverandørnetværk. Vores retningslinjer udgør en bindende ramme for vores kommercielle relationer med vores partnere. Vores politikker og mål beskrives bl.a. i vores Code of Conduct og vores Code of Conduct for Leverandører, som begge understøtter virksomhedernes sociale og miljømæssige ansvar.Apollo arbejder på løbende at forbedre sociale og miljømæssige forhold på tværs af hele værdi- og forsyningskæden.

Bjerge og både

Vores bæredygtighedsarbejde på destinationer

I dag er turisme en af verdens største arbejdsgivere. Turisme skaber efterspørgsel efter hoteller, restauranter, transport og shopping, hvilket igen skaber mange nye arbejdspladser og en tilstrømning af kapital. Apollos tilstedeværelse i forskellige lande skal dog altid ske med respekt for mennesker og den lokale kultur.

Samos poolområde

Vores bæredygtighedsarbejde på hoteller

Apollo tilbyder i dag en række hoteller, der er bæredygtighedscertificerede af Travelife og hoteller, der er miljømærket af Green Key. Vores mål er at øge disse med 10 % om året.

fly, der flyver over himlen ved solnedgang

På flyvningerne

Ingen måde at flyve på er så bæredygtig som en charterrejse. Apollo arbejder på at fylde flyene til sidste sæde. At fylde dine fly til næsten 100 % er væsentligt mere miljøvenligt end at flyve med halvtomme fly. En anden vigtig komponent i flyveplanen er, at der sjældent eller aldrig foretages mellemlandinger. Ved ankomst til og afrejse fra rejsemålet tilbydes også fælles transportløsninger efter samme model; busser, både.

Børn i Thailand

Menneskerettigheder

Ansvaret for at beskytte menneskerettighederne ligger ikke udelukkende hos staten. Virksomheder er også ansvarlige inden for deres indflydelsessfære for at beskytte menneskerettighederne og sikre, at de ikke er medskyldige i juridiske krænkelser af andre. Det gælder også turismen og dens komplekse værdikæde sammen med dens utal af serviceudbydere og destinationer. Den skal identificere menneskerettigheder, der er iboende for industrien, og gradvist integrere dem i forretningsprocesser. DERTOUR Group er gået ind på denne vej. Vi ønsker at fremme en positiv udvikling og forbedre situationen for de berørte.

grønne planter med sollys, der skinner mellem bladene

Klima udlignede din rejse

Apollo samarbejder med GreenSeat (Climate Neutral Group), hvor vi klimakompenserer for alle vores tjenesterejser. Vi tilbyder ligeledes vores kunder til at gøre det samme, enten gennem GreenSeat eller andre aktører på markedet. Neden for finder du forskellige forslag til klimakompensation. Kompensationen betales direkte til den respektive organisation.

Kridhvid strand med turkisblåt vand i Kroatien

Hvordan kan jeg rejse mere bæredygtigt?

Som rejsende kan du bidrage til bæredygtig turisme ved at være nysgerrig - stille spørgsmål og krav. Brug din sunde fornuft og vær ydmyg over for kulturen og det sted, du besøger. Her er nogle tips til, hvad du selv kan gøre for at rejse mere bæredygtigt.

hænder, der fanger vand

Bæredygtighedsstrategi

Som en del af den næststørste turistorganisation i Europa, med tilstedeværelse på mange destinationer rundt om i verden, er det en selvfølge for os at handle bæredygtigt. Apollos arbejde er dedikeret, autentisk og langsigtet.

Kroatien

Bæredygtighedsrapporter

Skildpadde

Dyreværnsarbejde

Apollo tager afstand fra aktiviteter, hvor dyr udnyttes. Vi laver ikke udflugter eller aktiviteter med dyr i fangenskab og allerede i 2014 fjernede vi aktiviteter som elefantridning og svømning med delfiner.

kvinde, der står i vand og planter planter

DERTOUR Foundation

DERTOUR Fonden blev grundlagt i 2014 af Apollos ejer DERTOUR for at samle gruppens sociale engagement. I dag finansierer fonden mere end 97 projekter i 28 lande, hvoraf størstedelen har til formål at styrke lokalbefolkningen til at reducere fattigdom og ulighed, beskytte naturlige levesteder og fremme dyrevelfærd.

bro omgivet af træer og grønne områder

certificering

DERTOUR NORDIC AB, en del af DERTOUR GROUP, har arbejdet dedikeret med bæredygtighed i mange år i alle enheder, der er en del af koncernen. Apollos første bæredygtighedsstrategi blev etableret i 2009 og Apollo Travelife blev certificeret, som den første rejsearrangør i Skandinavien, allerede i 2015.

Apollo rejseleder

Apollo som arbejdsplads

Etik, bæredygtighed og socialt ansvar er hjørnesten i Apollos drift, og det gennemsyrer både det interne arbejde og samarbejdet med eksterne leverandører og samarbejdspartnere. Børns ret til beskyttelse og alles ret til gode arbejdsforhold er særligt vigtigt for os, når vi bevæger os i et globalt miljø, hvor det ikke altid er en selvfølge.​Apollos ambition er, at alt personale skal være uddannet, motiveret og forpligtet til at udføre deres opgaver på en ansvarlig og bæredygtig måde. Ved løbende at uddanne og informere medarbejderne skaber Apollo et fundament, der gør det muligt effektivt at integrere bæredygtighedsarbejdet i virksomheden. Klare retningslinjer og politikker beskriver både Apollos regler såvel som værdier og tilgange - hvordan vi agerer i hverdagen. Her kan du læse mere om, hvordan vi i DERTOUR Group arbejder med bæredygtighedsspørgsmål. Her kan du tage del i Apollos bæredygtighedsrapporter.