Værd at vide om din booking
Her finder du information om din rejse, afbestilling af en rejse og vores afbestillingsforsikring, der hjælper dig økonomisk, hvis din rejse skal annulleres.
Du kan booke din rejse på apollorejser.dk eller hos vores kundeservice på 35 20 19 00.
Kontaktoplysninger
Den person, der booker rejsen, er hovedbookeren. Eventuelle ændringer eller aflysninger skal altid foretages af hovedbookeren (skriftligt eller mundtligt). Det er vigtigt, at der medfølger et mobilnummer i din booking. Eventuelle ændringer af din påbegyndte rejse vil blive sendt til dig via SMS eller telefonopkald. Det er derfor vigtigt, at du har den mobiltelefon med på din rejse.
Skulle du desværre miste din telefon under din rejse, bedes du kontakte vores personale på stedet med et alternativt nummer, som vi kan kontakte dig på.
Bekræftelse
Så snart du har gennemført din booking, vil du modtage en e-mail, der bekræfter, at vi har modtaget din booking. Du henvises herefter til Min rejse for mere information. Læs mere under fanen Min rejse til højre på denne side
Kun flybilletter
Apollo tillader ikke køb af flybilletter kun, hvis du har til hensigt at pakke med dit eget hotel eller landearrangementer til videresalg som en pakkerejse. Vi tillader heller ikke køb af flybilletter kun for at videresælge dem
Forbehold for ændringer
Vi forbeholder os ret til, at vores priser og anden information på apollorejser.dk kan indeholde fejl af forskellige tekniske årsager. Eventuelle fejl vil blive gjort opmærksom på berørte gæster, så snart fejlen opdages, og en eventuel forkert pris vil blive opjusteret.
Du kan finde din booking, rejsedokumenter og anden vigtig information ved at logge ind på Min rejse på apollorejser.dk Du logger ind med dit bookingnummer (8 cifre) og efternavn.
Her finder du en oversigt over, hvad du har booket, alle priser, betalingsoplysninger og anden vigtig information. Det er gæstens ansvar at kontrollere, at alle oplysninger på bookingen er korrekte. Er der noget galt med bookingen, bedes du kontakte os hurtigst muligt herom.
Under Min rejse kan du også tilkøbe eller ændre tilvalg til din booking såsom transfers, mad på flyet, udflugter eller lejebil.
Du finder altid en opdateret version af din booking under Min rejse.
Når rejsen er fuldt betalt, vil rejsedokumenterne være tilgængelige under Min rejse ca. 14 dage før afrejse.
Du kan printe rejsedokumenter, eller downloade dem i PDF-format, 14 dage før afrejse. Udskrivning er dog ikke noget du behøver for at rejse, vi opfordrer dig til at spare papir og miljø ved at bruge bookingnummer og flybookingreference.
For at checke ind i lufthavnen behøver du kun din flybookingreference og pas eller europæiske ID-kort. Du vil ikke modtage separate flybilletter via e-mail. Rejsedokumentet viser din afrejsetid for din rejse (alle tider er lokale). Hvis der sker ændringer efter at rejsedokumentet er ankommet, vil du modtage information herom fra os via e-mail eller via SMS i henhold til oplysningerne i din booking.
Kort tid til afrejse
Booker du en rejse med kort tid til afrejse, vil dit rejsedokument være tilgængeligt under Min rejse, så snart bookingen er betalt.
Ruteflybillet
Hvis du har booket en rejse med Emirates eller Qatar Airways, vil billetten (elektronisk billetkvittering) blive sendt til dig på e-mail ca. 14 dage før afrejse. Har du ikke modtaget billet senest 7 dage før afrejse, skal du kontakte os. Denne billet vil ikke være tilgængelig under Min rejse.
Det er vigtigt, at dit navn på flybilletten er korrekt og stemmer overens med navnet på dit pas.
Eventuelle fejl skal meddeles os straks efter modtagelsen af bekræftelsen. Ændringer af navnet på bookingen kan herefter koste for gæsten. Nogle flyselskaber accepterer ikke navneændringer, hvilket kan betyde, at du skal købe en ny billet (udgiften til den oprindelige booking kan ikke refunderes).
Vigtig information
Alle rejsedokumenter og flybilletter har unikke bookingnumre og passwords, og skal derfor behandles som fortroligt. Misbrug som følge af at man deler information med andre, er den rejsendes ansvar, og eventuelle økonomiske konsekvenser heraf bæres af den rejsende selv.
Rejser du med andre?
Hvis du rejser med personer på andre bookingnumre, er det vigtigt, at du informere Apollo, så vi kan notere dette på jeres bookinger. Dette er specielt vigtigt, hvis der skulle ske ændringer eller justeringer på jeres rejse.
Afbestilling skal ske lige så snart du er forhindret i at rejse. Under Almindelige Betingelser finder du vejledning i hvordan du skal forholde dig i forhold til afbestilling af rejse. Eventuel tilbagebetaling af afbestilt rejse, sker til den der står som bestiller af rejsen så hurtigt som den nødvendige dokumentation er Apollo i hænde. Kommer du for sent til flyafgang annulleres rejsen, og der vil ikke være tilbagebetaling af rejsens pris. Læs mere her.
Afbestilling skal ske, så snart der opstår en hindring fore rejsen. I rejsebetingelserne finder du vejledning i, hvordan du går videre i tilfælde af aflysning. Enhver tilbagebetaling af en aflyst rejse vil blive foretaget til hovedrejsende, så snart alle nødvendige dokumenter er blevet sendt til Apollo. Hvis du ikke ankommer til tiden til flyvningen, vil alle dele af rejsen blive aflyst, og rejsens pris refunderes ikke. Pakker med fleksibel rejsetid og rutefly kan generelt ikke ændres eller refunderes efter køb. Såfremt leverandøren tillader ændring, tillægges et administrationsgebyr og leverandørens ændringsgebyr samt eventuel prisforskel.