hænder, der fanger vand

Apollos bæredygtighedsstrategi

Som en del af den næststørste turistorganisation i Europa, med tilstedeværelse på mange destinationer rundt om i verden, er det en selvfølge for os at handle bæredygtigt. Apollos arbejde er dedikeret, autentisk og langsigtet.

Vision

Da Apollo er opmærksom på de negative sider og konsekvenser af turisme og rejser, har Apollo en vision, der sigter mod at "minimere de negative effekter og maksimere de positive effekter af turisme". Apollo tror på kulturel og menneskelig udveksling og de muligheder, som turismen skaber.

Globale mål - dagsorden 2030

I 2015 vedtog FN 17 prioriterede Sustainable Development Goals (SDG'er). Disse har givet retningslinjer og mulighed for at vurdere og prioritere Apollos bæredygtighedsinitiativer. Apollo sigter mod at bidrage til FN's bæredygtighedsdagsorden og ved at være Travelife certificeret har Apollo bevist, at der er en seriøs tilgang og arbejde inden for alle de nødvendige bæredygtighedsområder; menneskerettigheder, miljø, dyrebeskyttelse, menneskelige ressourcer, indkøb med mere Apollo har valgt at prioritere fire af verdensmålene for bæredygtighedsstrategien, der dækker hele kunderejsen. Det starter på kontorerne i Skandinavien, efterfølges af flyrejser og ender på rejsemålene - med Apollo Staff hjemme og på rejsemålene, leverandører og partnere såvel som gæster. På baggrund af strategien udarbejdes og aftales en årlig handlingsplan for alle Apollos kildemarkeder. Handlingsplanen har både en nordisk og en lokal dimension. Den indeholder også aktiviteter og mål både hjemme og på rejsemålene.

de globale mål for bæredygtighed