Gæstebedømmelse
TripAdvisor
Her ser du vores egne Apollogæsters bedømmelser af hotellet.
8 ud af 10 baseret på 6 Anmeldelser
Samlet bedømmelse
 
8,0 / 10
Rengøring
 
8,8 / 10
Er dine forventninger indfriet
 
8,5 / 10
Mad og drikke
 
8,2 / 10
Værelse/lejlighed
 
7,7 / 10
Service
 
8,3 / 10

Seneste anmeldelse


8 ud af 10

+
Der var plads ved poolen uden man behøvede at stå op kl 6 om morgen for at få en plads
-

Bekræftet køb : 2024-06-22


9 ud af 10

+
Personalet var hele vejen igennem venlige, smilende og hjælpsomme. I kombination med at hotellet var mindre og der altid var plads ved pool og stranden har vi haft en dejlig ferie.
-
Kunne have ønskes at maskiner i fitness rummet var af lidt nyere, men dejligt muligheden var der for at få pulsen op.

Bekræftet køb : 2024-06-15


Anmeldelserne er baseret på individuelle rejsendes indlæg på TripAdvisor (brugerside med rejser og hoteller). Disse personer kan have rejst med en anden arrangør eller individuelt. Apollo tager ikke ansvar for indhold eller udtalelser.


Gennemsnitlig bedømmelse

  • 4,5/5 Søvnkvalitet
  • 4/5 Sted
  • 4/5 Værelser
  • 4,5/5 Service
  • 4,5/5 Værdi
  • 4,5/5 Renlighed

71% af gæsterne anbefaler

1246 bedømmelser
Meget godt
 
846
Godt
 
256
Middel
 
85
Mindre godt
 
22
Dårligt
 
37

5 nyeste bedømmelser

25-08-2011

af ReneOeJensen Ringkøbing, Danmark

Fint og udemærket hotel

Vi var der i en uge og har næsten kun positivt at sige om hotellet. Hotellet ligger i den nordlige del af Hammamet hvor der dog ikke sker så meget. Er man til en masse turist halløjsa hvor der er masser af liv og gøjl, så skal man nok vælge et hotel lidt længere sydpå i bydelen Yasmin i Hammemet. Men der er både lidt restauranter og butikker lige udenfor hotellet. Der var pænt og rent og rigtig fin service. Vi havde bestilt til 5 personer hvoraf en var opredning, men de konverterede til en familieværelse med 5 senge. Fin plads. Sengene er dog noget hårde efter Dansk standard. All inklusive hele ugen,,, Maden var fin,, dog en smule ensartet. Men til de priser kunne vi jo bare have taget ud og spise et par gange. Alt i alt fint hotel og dejlig ferie bland de søde Tunesere. Helt klart en anbefaling.

 
16-10-2010

af dis0 Varde, Danmark

Aldrig mere - kun et ** hotel

maden var meget ensformigt ,showet var det samme hver aften , poolen manglede mange kakler , riste i poolen var sat sammen med ledning i setedet for møtrikker , 4 senge i et meget lille rum ingen aircondition efter 15-9 det vil sige at vi sov i 28-30 graders varme om natten Kidsklub var rigtig god ...men alt i alt har det aldrig set skyggen af et 4 stjernet hotel

 
07-09-2010

af Odd H Gentofte, Danmark

Jævn middelklasse i Hammamet

Ophold 23-30. august 2010 Royal Nozha Hotel ligger ca. 6 km nord for Hammamet – modsat det mere elegante (?) hotelområde Yasmin Hammamet syd for byen. Hotellet (4 tunesiske stjerner (***+ hos Star Tours) ligger på et støjende hjørne af Route Touristique, som fører op til nabobyen Nabeul, og består af omkring 200 værelser (det er svært at få oplyst det rigtige antal – det beror på hvem man spørger) og ligger i anden række fra stranden, bag det store Vincci Nozha Beach Hotel. Hotellet er ret anonymt set fra gaden, men det har sine kvaliteter. Indgangen er bevogtet ved en lille lukket sidevej (hvor kun hotelgæster slipper forbi vagten) og byder på fine faciliteter for handicappede overalt – dog ikke på vejen ned til stranden (trapper). Fra den pæne lobby er der en elevator op til etagerne (der er tre) , og en lang korridor fører ned mod pool-området. På vejen derned kommer man forbi en elegant og meget hyggelig bar/lounge hvor der gerne må ryges, et wellness-center/”hammam”, rejsebureauernes mødested, en frisørsalon og hotellets fotograf. Udenfor er der en stor terrasse med en gennemsnits, men velplejet pool med et Jacuzzi-hjørne og en lille ø med en palme og et par fontæner. Der er imidlertid et problem: der er masser af solsenge, men kun få og til dels meget små parasoller, så det kan være svært at finde skygge. På den anden side af poolen er der en snack-bar beregnet på ”all-inclusive”-gæsterne. I nærheden findes også en tennisbane og en børnelegeplads. Fra poolområdet fører en passage langs det store Vincci Nozha Beach Hotel ned til stranden – ca. fire minutter til fods. På hotellets egen strand er der masser af strandstole og nogle – kun alt for få – solsenge, som er gratis for hotellets gæster. Der er en hyggelig og rustik snack-bar/”restaurant” med rimelige priser og, efter sigende, god mad. Selve stranden findes ikke bedre. Hotelstranden er bevogtet og man er rimelig tryg, idet vagtmanden hele tiden er efter de mange strandsælgere. Der er naturligvis også både WC og brusebad i nærheden. Jeg fik et glimt af hotellets såkaldte wellness-center/”hammam” på afrejsedagen da jeg skulle skifte fra bade- til rejsetøj – jeg skulle hentes af bussen sent på eftermiddagen og havde forladt mit værelse kl. 12. I receptionen havde de lovet mig/garanteret et værelse til at bade og skifte tøj i senere på eftermiddagen, men da det kom til stykket blev jeg med mange undskyldninger sendt hen i ”badet” i stedet. Hvad jeg oplevede var nogle små og trange rum, fugtige og noget nussede – ikke et sted, jeg frivilligt ville opsøge. På den anden side så jeg ikke hele etablissementet. I hotellets kælder var der en bowling-hall med flere baner, en stor bar og billardborde. Der var fri adgang ude fra gaden, så der var mange lokale tunesere. Imidlertid var der fri bane op til hotellets etager via elevatoren, så der var et stort hul i den sikkerhed, man prøvede at opretholde ved hotellets bevogtede indgang. Der var flere værelsestyper – med dobbeltseng, 2-sengs, eller med 3- og 4 senge – nogle med dør i mellem. Dertil, ifølge. hotellets egen webside, to handicap-værelser og to ”Presidential” suiter (!). Dertil skal siges, at der er ikke meget ”Presidential” over Royal Nozha, men mindre kan gøre det. Mit værelse – nr. 3007 – på 1. sal var udstyret med en enorm ”grand lit” – dobbeltseng – og var et af de rareste hotelværelser jeg har boet i. Ikke specielt stort, men meget indbydende og velholdt. Der var lige tilpas skabs- og skuffeplads til to, men så heller ikke mere, og kun seks dobbelte bøjler. I et af skabene var der en elektronisk værdiboks, som kunne lejes i receptionen for 3 dinarer pr. døgn (faktisk en pæn pris for noget, der burde være gratis – i hvert fald på et ”4-stjernet” hotel) – der kom en mand op og viste én hvordan, den skulle bruges, og han gik ikke før man havde fattet fremgangsmåden. Bortset fra den store og meget komfortable/faste seng var der en ekstra stol og en hylde med to skuffer og et stort spejl. En telefon, selvfølgeligt, og et TV, men ingen minibar/køleskab – det skulle i så fald leje i receptionen. Den indstillelige aircondition virkede perfekt og startede sammen med den øvrige elektricitet så snart man havde sat det elektroniske nøglekort i kontakten ved døren. På altanen var det to plasticstore og en taburet, som måtte gøre det ud for bord. I badeværelset blev man hilst velkommen af to nuttede små flasker med shampoo og conditioner, og på væggen over badekarret var der en sæbe-dispenser. En hårtørrer, brune frottéhåndklæder og bademåtte udgjorde ellers udstyret. Desværre var der ikke noget håndtag på væggen til at holde fast i når man stod på et ben under brusen– noget, der tit sker i et badeværelse. Der var heller ingen skridsikker bademåtte i karret, så man skulle passe på. Det almindelige indtryk af badeværelse og WC var perfekt renlighed og komfort. Det samme gjaldt selve værelset. Mit værelse, nr. 3007, lå på selve hjørnet ud mod den meget befærdede gade. Ved ankomsten var jeg ret urolig for gadestøj – masser af biler af taxis, osende busser og knallerter – men så snart jeg lukkede altandøren var der ikke megen støj at høre. At altan så var meget støvet, for ikke at sige møgbeskidt, var en anden ting – jeg måtte selv i gang med vådt toiletpapir for at gøre de to plaststole rene før jeg kunne bruge dem. Stuepigens service nåede slet ikke ud på altanen så længe jeg var der. Hvordan man i øvrigt får god service hos stuepigen: den 1., 4. og sidste (7.) morgen lægger man et par Dinarer på hovedpuden – så er den hjemme. Det betaler sig altid. Korridorerne var meget mørke og dårligt oplyste, og måtterne havde set bedre dage. Der var også en underlig lugt af klor, men den kunne jeg ikke mærke inde på værelset. Der var også nogle værelser i stueetagen – nogle ud mod poolen, og andre ud mod nogle buske/ ”haven”. Efter min mening bør man for enhver pris undgå disse værelser – nogle, for ikke at sige alle, var tildækkede af buske og andet kvas, som ikke alene dækkede for lyset, men også husede myg og andet stikkende. Det forekom jævnligt, at man blev stukket af et eller andet, men det var ikke noget større problem – i hvert fald ikke for os, som boede længere oppe i etagerne. Royal Nozha er kendt for sine store værelser, hvilket forklarer de mange 3- og 4-sengs værelser. Et par familier klagede over noget mangelfuld rengøring (men hvordan skal en stakkels stuepige også overkomme at gøre det perfekt i et kaotisk værelse hos en familie med små børn?), mens jeg, alene i mit værelse, kun oplevede perfekt rengøring. Maden. Den var OK, der var intet i vejen med den. Ikke gourmet, så langt fra, men reel og tilstrækkelig på enhver måde. På den anden side: man får hvad man betaler for – billige råvarer som pasta og ris i alle afskygninger og masser af kylling. Der var godt brød til alle måltider, forskellige salater og et utal af kager. Til morgenmaden lavede buffet-kokken stakkevis af pandekager, der var noget bastante, men smagte godt, og nogle lækre 2-ægs omeletter. Langt de fleste gæster var på ¨all-inclusive”, hvilket betød alle måltider og alt hvad man kunne spise og drikke der i mellem. Man blev overrasket over at se hvad folk var i stand til at fortære ”nu man har betalt for’ed”! Mange sad selv ved midnatstid ude ved poolen og proppede sig medpizzaslices og hamburgere selv efter at have været igennem tre solide måltider m.m.m. i løbet af dagen... Ved ”fodringtid” sværmede folk ind og kastede sig grådigt som egyptiske græshopper over maden, så hele den luftige, men lidt farveløse spisesal lignede en hovedbanegård i myldretiden. Børn i alle aldre løb omkring – de GIK aldrig – og ved én lejlighed spillede de sågar bold mellem bordene uden, at forældrene greb ind. Kan I se det for Jer… Personligt holdt jeg mig til halvpension – morgen- og aftensmad, og kun det. Lige tilpas til mig. Udenfor spisesalen, lige ud mod gaden, var der en lille og hyggelig terrasse med rustikke borde og bænke lidt à la tysk ”Bierstube” – dog kun 5-10 meter fra den larmende og osende trafik. At veksle penge var intet problem – det gjorde de i receptionen til bankkurs. Receptionisterne var venlige, om end lige tilbagelænede nok – de kunne godt finde på at lade én vente et minut eller to hvis der var noget mere spændende i gang. Som f.eks. at kurtisere unge damer. Hotellets underholdningsstab gjorde deres bedste for at aktivere gæsterne, enten ved poolen eller på stranden, dog med blandet succes. Den samme stab – de var fem – var også ansvarlige for aften-underholdningen, der foregik på en slags scene ved poolen. Først noget for ungerne en times tid, og så – kl. 21.45 ( men altid 10-15 minutter forsinket!) – var det ”Tonight’s Show” for de voksne (hvor de allestedsnærværende unger stadigt var med, selv små babies). Disse såkaldte ”shows” var så elendige, at de ligefrem var en fornærmelse mod gæsterne! Plus den skrækkelige og alt for høje dunk-dunk-”musik”, som kunne høres hele vejen ned til næste by langs kysten. Men aften efter aften gik man alligevel derned for at se, om det om muligt kunne blive værre end aftenen i forvejen – kun fordi der ikke var andet at lave. Overhovedet intet. Udenfor hotellet var der heller ikke meget at komme efter. På den anden side af gaden, til venstre, lå der et par lukkede restauranter, ofre for hotellernes ”all-inclusive”-koncept - hvem gider gå ud og spise når man jo allerede har betalt for det på hotellet? Yderligere 2-3 caféer og restauranter holdt stadigt ud sammen med et par butikker, der solgte det sædvanlige turistbras. Op ad vejen til højre var der et halvt dusin butikker, der alle solgte det samme bras. Det var så alt hvad der var at se og gøre i hotellets nærhed. Ellers var der kun gamle Hammamet, der lå 6 km væk – 5-6 Dinarer med taxi (1 Dinar = ca. 4 danske kroner) Alt i alt – Royal Nozha er et rimelig komfortabelt hotel med et venligt personale, men hvis man forventer 4-stjernet finesse og stil, bliver man ret skuffet. Familier med små børn vil måske synes det er udmærket, men ældre mennesker, og enlige især, bør måske se sig om efter noget andet. På den anden side – jeg fik nogenlunde hvad jeg ønskede og havde betalt for, hverken mere eller mindre. Jeg giver det seks ud af ti. OK – jeg strækker mig l-i-i-g-e til syv p.g.a. det rare værelse. - - - Se hotellets egen hjemmeside: http://royalnozha-hotel.com/

 
04-07-2024

af 931guyt

Séjour à renouveler

Après plusieurs années, Pour quelles raisons faudrait il changer d'hôtel ? Aucune. A la veille du départ et un mois de sejour, l'accueil et le service sont toujours au rendez-vous. - Merci à l'équipe de direction et de réception, et à son manager ,Mr Adnen pour son professionalisme et son écoute. -Equipe d'animation au top . Les spectacles présentés le soir sont de qualité et font passer un moment agréable autour de la piscine . Un grand merci à toute l'équipe et son manager Mido - la restauration est variée et goûteuse. Viandes , légumes et desserts sont particulièrement appréciés. Merci à son chef de cuisine Hatem et à ses collaborateurs et au directeur de salle, Mr Kamel bey. - la possibilité de prendre ses repas au restaurant de plage à midi ainsi que les installations et services proposés sur la plage sont un plus. Mr Ben Ali se fera un plaisir de vous accueillir avec le sourire. - l'équipe des 3 bars ( hôtel, piscine, plage) est toujours prête à vous servir. Merci à son manager, Mohamed. - la sécurité des installations sous l'autorité de Mr Abdelkrim et de Sofiane pour la plage est assurée pour le bien-être de la clientèle. - point négatif : éviter le service de lingerie. Privilégiez un pressing extérieur. Après plusieurs séjours dans cet hôtel, nous ne pouvons que le recommander.

 
28-06-2024

af 77MelkC Saint-Fargeau-Ponthierry, Frankrig

Prestations ne correspondent pas du tout à l'offre.Seul le personnel de la plage, d'étage et de restauration relève le niveau.H

Hôtel à Proscrire. Seul le personnel d'étage, de restauration et de plage relèvent le niveau. Il faudrait respecter les touristes Français !! Les différences politiques n'ont pas à rentrer en ligne de compte. Cet hôtel ne mérite pas les 4*.!